Thursday, August 30, 2007

Thursday, July 19, 2007

Salam Takzim Khas Buat
Jeneral Husainay Hashim

Saya difahamkan ibu pejabat UMNO Malaysia akan mengadakan satu pertemuan dengan bloggers politik Melayu pada Jumaat, 20 Julai 2007.

Saya dapat tau, nama Datuk A Kadir Jasin dan saya telah dimasukkan ke dalam senarai bloggers yang akan dijemput ke pertemuan tersebut.

Bagaimanapun, saya juga difahamkan oleh bberapa sahabat daripada ibu pejabat UMNO bahawa penyenaraian nama Kadir dan saya sendiri ke dalam senarai jemputan itu dikatakan telah menyebabkan Setiausaha Kerja UMNO, Jeneral (B) Datuk Husainay Hashim, marah-marah.

Jangan bimbang Jeneral. Tak payah marah-marah. Saya tak hairan kalau tidak diundang ke pertemuan itu. Kalau diundang pun saya tak akan hadir.

Buat makluman Jeneral, saya jadi ahli UMNO sejak 1976. Nombor keahlian saya yang mutakhir adalah 00003472. Sewaktu UMNO diharamkan pada 1987, saya adalah antara ahli yang lintang pukang membantu pucuk kepimpinan parti untuk memulihkannya.

Tanyalah orang-orang Parlimen Johor Bahru sewaktu Datuk Shahrir Samad bertanding atas lambang kunci. Tanyalah orang DUN Parit Raja sewaktu Saudara Hamdan Yahya bertanding atas lambang ikan. Dan, tanyalah orang DUN Tambatan sewaktu BN diserang oleh Parti Semangat 46.

Lebih lanjut lagi, Cawangan saya adalah Danasari. Bahagian saya adalah Parit Sulong. Saya mula menjalin hubungan yang rapat dengan beberapa individu tertentu di ibu pejabat UMNO sejak 1972 hingga ke hari ini. Ini bermakna, saya lebih lama mengenali sejarah, falsafah, perjuangan, hati dan budi UMNO berbanding anda.

Oleh itu, teruskanlah sikap apartheid anda terhadap blogger politik seperti Kadir dan saya. Yang pastinya, tiada siapa boleh menyekat saya daripada bersuara. Salam takzim khas daripada saya buat anda. – Ruhanie Ahmad


Posted by mayaputera at 3:02 AM

No comments: