Monday, October 15, 2007

Tun Mahathir Sekeluarga
Juga Anjur Jamuan Raya

Tetamunya tidaklah seramai 200,000(?) orang. Kos juadahnya juga tidak sampai RM1.5 juta. Tetapi, jamuan Aidilfitri anjuran Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali sekeluarga di IJN hari ini tetap meriah dan bermakna.

Tun Mahathir yang pertama kali menyambut Aidilfitri IJN, dialporkan oleh Bernama sebagai kelihatan amat ceria bersama-sama isteri, anak-anak dan cucunya.

Beliau dan Tun Hasmah sekeluarga turut menjamu seluruh warga kerja IJN, dan pesakit lain mulai 10 pagi hingga 2 petang dengan juadah soto dan laksa Johor.

Untuk berita sepenuhnya sila akses link di bawah ini:

http://www.bernama.com/bernama/v3/bm/news.php?id=289934

Sementara itu, Tun Mahathir dan Tun Hasmah juga mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin, kepada semua rakyat Malaysia, khususnya kepada yang beragama Islam.

Mereka berdua memohon maaf kerana tahun ini tidak dapat mengadakan rumah terbuka seperti biasa. Mereka juga meminta maaf kerana tidak dapat menerima pelawat sepanjang berada di IJN atas nasihat doktor.

Seterusnya, mereka berdua mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang telah mendoakan kesihatan Tun Mahathir agar cepat pulih.

Kenyataan penuh Tun Mahathir dan Tun Hasmah disiarkan sepenuhnya dalam blog Datin Paduka Marina Mahathir.

Sila akses salah satu links di bawah ini untuk membaca kenyataan sepenuhnya:

www.rantingsbymm.blogspot.com
http://rantingsbymm.blogspot.com/2007/10/hari-raya-present-for-you.html

- Ruhanie Ahmad

No comments: