Monday, October 1, 2007

Menantu PM Nak Jadi PM Pada Umur 40 (1)
Anti-Khairy

Untuk menjayakan misinya untuk menjadi PM pada umur 40, menantu PM telah menyusun orang-orangnya didalam UMNO untuk memastikan cita-citanya tercapai. Realiti politik Malaysia selama 50 tahun telah membuktikan bahawa hanya UMNO yang mempu untuk menjadi parti yang memenangi majoriti kerusi parlimen sekaligus melayakkan Presiden UMNO untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Sebab itulah menantu PM menyusun orang-orangnya didalam UMNO terlebih dahulu. Diantara orang-orang kuat menantu PM ialah DATUK PADUKA MOHAMAD NORZA ZAKARIA.

Semua orang didalam UMNO tahu bahawa Norza bekerja keras untuk memastikan menantu PM akan naik setapak demi setapak ke puncak kekuasaan UMNO.

Didalam UMNO, yang menjadi penghalang kepada cita-cita menantu PM ialah Najib Tun Razak dan saki-baki penyokong Dr. Mahathir didalam UMNO. Untuk mencapai cita-citanya, menantu PM, Norza dan beberapa orang-orangnya didalam UMNO berusaha untuk memBERSIHkan terlebih dahulu penghalang-penghalang didalam UMNO sebelum penghalang-penghalang di luar UMNO.

Penghalang-penghalang di dalam UMNO lebih sukar untuk dibunuh oleh kerana Dr. Mahathir telah menjadi Presiden UMNO selama 22 tahun dan penyokong-penyokongnya telah berakar umbi didalam UMNO. Menantu PM tahu, didalam Pemuda UMNO, Hishamuddin Tun Hussein bukanlah terlalu sukar untuk dicantas yang lebih sukar dan mempu untuk menjadi pencabar ialah Datuk Mukhriz Mahathir.

Norza bertugas untuk memastikan pengaruh Mukhriz didalam Pemuda UMNO disekat. Pendek kata, jika Mukhriz berjaya di"check-mate", maka Pemuda UMNO sudah menjadi milik menantu PM. Norzalah yang bertanggungjawab untuk memastikan Mukhriz tidak boleh melebarkan pengaruhnya. Kita dapat saksikan, sewaktu kedatangan Condoleezza Rice ke Kuala Lumpur, Norza`telah mengatur pemuda-pemuda yang menyokong menantu PM untuk bersama-sama dalam protes menentang kedatangan Condoleezza ke Kuala Lumpur.

Apabila menantu PM yang menggepalai demonstrasi itu, maka tengelamlah imej Mukhriz sebagai Biro Antarabangsa dan NGO serta penggerak AMAN Malaysia. Bersambung....

Posted by: Raja Petra
http://malaysia-today.net/blog2006/index.php?itemid=8702


No comments: