Thursday, September 4, 2008

ABDULLAH BERI JAMINAN JAGA UMNO SUPAYA TERUS KUAT

MELAKA, 17 Ogos 2007 (Bernama) - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi memberi jaminan akan menjaga UMNO supaya terus kuat, berpengaruh, maju dan meningkat jaya.

Presiden UMNO itu membuat ikrar di atas ketika berucap di hadapan kira-kira 3,500 veteran merdeka di Perhimpunan Perdana Veteran Merdeka di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka.

"Inilah jaminan yang hendak saya berikan kepada tuan-tuan dan puan-puan sekalian supaya pejuang bangsa semua tidak rasa kecewa kerana tuan-tuan mahu melihat apa yang akan berlaku dalam negara kita yang merdeka ini, apa yang akan berlaku kepada bangsa kita ini," katanya.

"Jadi tugas kami semestinya menjaga supaya kemerdekaan itu tidak hilang, kemerdekaan kekal kepada kita, kita akan menjadi bangsa yang kekal merdeka dan berdaulat” katanya. – Dipetik daripada BERNAMA, 17 Ogos, 2007 20:52 PM

Nota: Berita di atas sengaja saya ulang-siar di blog ini untuk membolehkan seluruh warga UMNO memastikan sama ada ikrar di atas sudah dikotakan oleh Abdullah.

Berita di atas juga akan membantu warga UMNO mengkaji sama ada sejak PRU 12 hingga sekarang, UMNO “terus kuat, berpengaruh, maju dan meningkat jaya.”

Mulai 10 Oktober hingga 10 November 2008, kesemua bahagian UMNO di seluruh negara akan mengadakan perwakilan bahagian masing-masing. Satu daripada agendanya adalah memilih calon-calon kepimpinan yang akan bertanding dalam pemilihan parti pada Disember 2008.

Berasaskan senario UMNO mutakhir, wajarkah Abdullah dicalonkan semula ke jawatan Presiden? Sempena hari baik, bulan baik ini, fikir-fikirkanlah persoalan ini secara bijaksana. – Ruhanie Ahmad

No comments: