Friday, October 10, 2008

NAJIB-MUHYIDDIN PILIHAN MACHANG DAN KIMANIS

Hari ini UMNO Bahagian Machang, Kelantan, dan Kimanis, Sabah, mengadakan persidangan perwakilan masing-masing. Senarai pencalonan mereka dilaporkan oleh Utusan Malaysia seperti berikut:

MACHANG CALONKAN NAJIB, MUHYIDDIN

MACHANG 10 Okt. – UMNO Bahagian Machang yang mengadakan persidangan perwakilannya di sini hari ini mencalonkan Datuk Seri Najib Tun Razak bagi jawatan presiden dan Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk timbalan presiden parti.

Dalam proses pengundian yang diadakan secara terbuka walaupun terdapat gesaan di kalangan perwakilan agar dilakukan secara tertutup, jumlah undian yang diterima jauh mengatasi Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah.

Bagi jawatan Timbalan Presiden, undian untuk Muhyiddin mengatasi Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam dan Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Tan Sri Annuar Musa; Menteri Pelajaran, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamad Khaled Nordin dicalonkan bagi jawatan Naib Presiden. – Utusan.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1010&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_14.htm

KIMANIS PILIH GANDINGAN NAJIB, MUHYIDDIN

KIMANIS 10 Okt. – UMNO Bahagian Kimanis hari ini sebulat suara mencalonkan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Presiden dan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Presiden pada pemilihan UMNO, Mac depan.

Bagi jawatan Naib Presiden pula, perwakilan persidangan bahagian itu mencalonkan Datuk Seri Dr. Rais Yatim, Datuk Seri Syed Hamid Albar dan Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein.

Ketua UMNO bahagian, Datuk Anifah Aman berkata, pilihan bagi jawatan Presiden dan Timbalan itu adalah berdasarkan kepada keyakinan bahawa mereka berdua mampu memulihkan kedudukan UMNO dan Barisan Nasional. – Utusan.

Lagi:http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1010&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_07.htm

No comments: