Monday, October 27, 2008

LAPAN PENCALONAN LAGI DIPERLUKAN OLEH RON

Setakat semalam, saya menerima dua pencalonan – daripada UMNO Bhagian Parit Sulong dan UMNO Bahagian Permatang Pauh - menyokong hasrat saya bertanding satu daripada 25 kerusi Ahli Majlis Tertinggi UMNO dalam pemilihan pucuk pimpinan parti kali ini.

Lima bahagian lain berusaha mencalonkan saya. Tetapi, usaha itu gagal akibat tindakan daripada floor yang membuat pencalonan secara berakit dan kemudiannya pencalonan itu di sokong sepantas kilat dan dipersetujui pula oleh majoriti perwakilan yang hadir.

Saya hanya memerlukan lapan lagi pencalonan untuk memenuhi syarat minima yang membolehkan saya bertanding. Dan kini masih terdapat 80 bahagian lagi di seluruh negara yang akan mengadakan persidangan perwakilan masing-masing berakhir pada 9 November 2009.

Kini ramai sahabat-sahabat saya, termasuk bloggers, berusaha membantu saya mendapatkan pencalonan. Mereka adalah kumpulan anti-rasuah politik yang berusaha secara sukarela.

Oleh kerana saya seorang calon persendirian yang di luar kerajaan dan calon marhaen yang menentang amalan politik wang, maka saya serahkan nasib saya kepada pertimbangan warga UMNO yang masih belum lagi menjalankan persidangan perwakilan masing-masing.

Salam takzim dan salam perjuangan. KEPADA ALLAH BERSERAH. – Ruhanie Ahmad

No comments: