Monday, September 29, 2008

NAK CAKAP SALAH TAK CAKAP SALAH!

Ketua Perusuh

Sekali lagi pinjam dan ulang siar tulisan Blogger Ketua Perusuh yang menarik untuk tatapan seluruh pembaca blog ini. – Ruhanie Ahmad

Satu perkara yang saya nampak semakin hari semakin menjadi-jadi berlaku di dalam Pakatan Rakyat (PR) adalah bilamana ramai dikalangan anggotanya yang semakin condong untuk bersikap seperti Barisan Nasional (BN). Penuh dengan hasad dengki, khianat, korup, rasuah, meminta-minta malah ada yang lebih teruk perangainya daripada ahli BN.

Boleh dikatakan saban hari saya dihujani pertanyaan mengenai sikap, perangai dan tindakan ahli PR yang khabarnya menyeleweng dari matlamat asal. Bukan setakat ahli di peringkat bawahan namun ada maklumat yang sampai ketangan saya menunjukkan beberapa pemimpin PR yang teruk menyeleweng.

Sikap sebegini secara tidak langsung akan menyebabkan sokongan terhadap PR akan menjadi goyah jika tidak diambil peduli oleh Pimpinan Atasan PR. Yang paling ditakuti adalah terdapat juga beberapa pimpinan tertinggi yang bersikap lebih teruk dari pemimpin peringkat bahagian BN.

Budaya rasuah dan meminta projek telah dikhabarkan menular sehingga ke paras yang boleh dikatakan teruk. Ingin saya nasihatkan anda supaya cepat-cepat berubah sebelum saya paparkan nama-nama anda di laman ini. Saya tahu jika saya dedahkan nama-nama ini tentunya akan ada para penyokong mereka ini yang akan melenting dan seterusnya akan menuduh saya berniat untuk menjatuhkan mereka.

Demi Allah, Tuhan Semesta Alam, saya tidak berniat untuk menjatuhkan anda melainkan anda sendiri yang sebenarnya meletakkan diri anda di tebing jurang kebinasaan. Sebelum PR ditolak oleh majoriti rakyat Malaysia, adalah lebih baik anda dijatuhkan terlebih dahulu.
Kepada Pemimpin PR di peringkat atasan, sila gunakan akal dan ilmu sebelum mengeluarkan arahan, tindakan serta komentar sama ada di media tempatan atau luar negara. Jika tidak semakin hari semakin banyak kerosakan yang akan anda lakukan (seperti contoh apa yang Teressa Kok lakukan) yang secara tidak langsung akan menyebabkan sokongan rakyat berubah.

Kepada Anwar Ibrahim, sila nyatakan fakta serta dokumentasi untuk menyokong setiap idea atau ucapan anda terutamanya mengenai kemasukan FDI ke Malaysia (sebanyak 1 Trilion) jika anda ingin terus mendapat sokongan dari ramai para professional tempatan.

“Kearah Malaysia Baru“ - Ketua Perusuh, Bekas Felo Kanan Institut Kajian Strategik dan Antarabangsa - ISIS

http://ketuaperusuh.wordpress.com/2008/09/28/nak-cakap-salah-tak-cakap-salah/

5 comments:

cucupakkasim said...

kita perlu ingat bahawa kebanyakan mereka yang didalam PR asalnya dan dilahirkan dari dalam UMNO/BN,jadi tak mustahil penyakit yang ada dalam UMNO/BN,yang sudah sebati,yang sudah jadi darah daging mereka dibawa bersama-sama.

ALI MAIDIN said...

Yang batil wajib ditentang.

UMNO PARTI PENJARA said...

Kalau mcm tu.. Tulis di atas kertas je :-)


Selamat menyambut hari lebaran semuanya :-)
Saya doakan semuanya berbahagia dan selamat pulang ke destinasi ;-)





Amalan Rasuah Dan Pemuda UMNO Perlu Dibersihkan ;-)
http://pro-faizal.blogspot.com

WAK SAPU said...

"Sikap sebegini secara tidak langsung akan menyebabkan sokongan terhadap PR akan menjadi goyah jika tidak diambil peduli oleh Pimpinan Atasan PR".


Putramaya,

Macamana pemimpin Atasan Pakatan Rakyat nak ambil peduli, merekapun 2 x 5. Nalakaruppan kata Anwar ambil 60 juta duit judi magnum. Dr. Mahathir kata Anwar dah ada dana 70 million yang disumbangkan oleh orang luar. Dan macam-macam lagi sayan dengar mengenai hanky panky ini. Jadi...Pakatan Rakyat akan musnah sebelum mereka menubuhkan kerajaan.

puteramaya said...

Saudara-saudara surfers yang budiman.

Terima kasih dan salam Aidilfitri maaf lahir batin dari saya. - Ruhanie Ahmad