Tuesday, October 7, 2008

KALAU KITA PAKAI BAJU ORANG LAIN KEDOBORLAH JAWABNYA…

Di bawah ini saya siar semula tulisan Blogger Zukri Valentino dalam blog Utarawan mengenai perkembangan politik UMNO mutakhir. Saya amat setuju dengan beliau – jangan cuba-cuba pakai baju orang lain. Silap-silap kedoborlah jawabnya! – Ruhanie Ahmad.

JANGANLAH CUBA MEMAKAI BAJU ORANG LAIN...

Oleh Zukri Valentino

Ahli Majlis Tertinggi UMNO Dr Rais Yatim dilaporkan telah tertawa besar apabila Ketua UMNO Bahagian Pulai Nur Jazlan Mohamed menawarkan diri untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden pada pemilihan jawatan Disember ini.

Sambil melahirkan rasa terkejut dengan minat mendadak ahli-ahli parti terhadap jawatan nombor dua itu, Ketua UMNO Bahagian Jelebu itu menambah: “Mereka seharusnya tahu mengukur baju di badan sendiri”.

Sehingga ini kenyataan Rais adalah yang paling rasional dan sesuai untuk mententeramkan keadaan dalam parti yang disifatkan beliau sebagai sudah kelam-kabut dan mencemaskan UMNO kerana mereka yang kelak terpilih sebagai Timbalan Presiden adalah bakal Perdana Menteri.

“Seharusnya mereka ini sudah masak pengalaman serta terlatih sebagai pemimpin parti dan negara,” katanya yang dipetik oleh Utusan Malaysia hari ini, 7 Oktober 2008.

Saya tidak salahkan beliau yang tertawa dengan perkembangan ini, malahan ramai juga orang parti yang tersengih, tersenyum sumbing dan bersikap sinikal akan tawaran NurJazlan, 42, yang juga Ahli Parlimen Pulai, Johor. - Zukri Valentino, Utarawan

Lagi:
http://utarawan.blogspot.com/2008_10_07_archive.html#7183638528798785551

1 comment:

Semut Api said...

dato..
mungkin dia nak menunjukkan bahawa kalau tiada sistem kuota, sesapa pon boleh mencalon diri untuk bertanding... rais yatim tu memang pemurah dengan gelak ketawa orang.....