Wednesday, November 7, 2007

Suara Hati Ahli UMNO Biasa
Mengenai Khairy Jamaluddin

Saya seorang ahli UMNO peringkat bawahan. Sempena Perhimpunan Agung UMNO kali ini, saya mahu berkognsi pendapat dengan semua perwakilan mengenai Khairy Jamaluddin.

Sikap, gelagat dan perilaku biadap dan angkuh anak muda ini sudah melampaui batas. Ini bukan kerana dia Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Tetapi kerana dia menantu Perdana Menteri.

Mengikut pepatah, bidalan atau peribahasa Melayu, Khairy adalah umpama kadok naik junjung, beruk dapat bunga, kacang lupakan kulit atau kodong dapat cincin.

Ada juga karenah dan gelagat Khairy yang melayakkan dia digelar sebagai musang berbulu ayam, gunting dalam lipatan, pagar memakan padi dan sokong membawa rebah.

Saya menyatakan hal ini bukan sebab saya benci atau memusuhi Khairy. Saya tak kisah dia ni nak jadi Perdana Menteri atau apa saja. Tetapi, saya tidak rela agama, negara dan bangsa saya jadi haru-biru kerana dia. Saya juga tidak redha Khairy menyebabkan Abdullah dibenci, dicaci dan dicemoh oleh banyak pihak ketika ini.

Ini bermakna, saya menyuarakan hal Khairy demi kasih dan sayang saya kepada agama, bangsa, negara, UMNO dan pemimpin saya.

Saya harap rakyat umum dan ahli-ahli UMNO memahami maksud tujuan saya. Saya juga harap rakyat umum dan ahli-ahli UMNO buatlah sesuatu untuk selamatkan Abdullah sebelum beliau berhadapan dengan kebencian, cacian dan cemohan yang lebih serius. Hidup UMNO!!!! – Kiriman Putera Bentan

2 comments:

Gedembai said...

Adakah Bapa Mertuanya akan percaya kelakuan menantunya seperti yang dikatakan tu?

Dia pasti tak percaya.

puteramaya said...

Gedembai, terima kasih dan selamat berkunjung ke puteramaya blogspot.

Saya tidak dapat menjawab pertanyaan anda. Saya cuma berharap Allah akan membukakan hati ayah mertuanya untk melihat kebenaran yang hakiki.

Salam takzim.