Wednesday, November 12, 2008

MUHYIDDIN PRO-AKTIF UNTUK ELAK UMNO TERCEBUR KE KANCAH FITNAH

Di bawah ini adalah kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang pro-aktif untuk mengelakkan UMNO diceburkan oleh pihak-pihak tertentu ke kancah fitnah. Pastinya beliau bertindak sedemikian kerana kini sudah ada beberapa fitnah terhadap dirinya. – Ruhanie Ahmad

MUHYIDDIN MAHU UNSUR MEMFITNAH CALON DIELAKKAN

KUALA LUMPUR, 11 Nov (Bernama) - Naib Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin mahu pertandingan merebut jawatan Timbalan Presiden tidak dicemari dengan sebarang unsur fitnah dan memburuk-burukkan calon berikutan tempoh kempen yang panjang.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu berkata sebarang amalan yang tidak sihat dikhuatiri akan menyebabkan perpecahan dalam parti.

"Ini bukan satu pertandingan tetapi merupakan satu proses penawaran diri. Saya berharap ia berlangsung dalam suasana kekeluargaan. Apa yang penting ialah nak pastikan tidak berlaku perpecahan dalam parti.

"Diharap tidak ada amalan tidak sihat seperti fitnah dan memburuk-burukkan rakan yang bertanding kerana tempohnya (kempen) yang agak lama. Saya mahu ia berjalan dalam suasana yang sihat," katanya di sini hari ini. - BERNAMA

http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newspolitic.php?id=370854

No comments: